Wiedza

STAN ZDROWIA PRACOWNIKA MA WPŁYW NA WYNIKI FINANSOWE TWOJEJ FIRMY.

Wspieramy kluczowe wartości dla rozwoju Twojej firmy:

  • Przyjemność z pracy
  • Sens aktywności
  • Szacunek do pracy
  • Miłość do pracy
  • Zaufanie do siebie i innych

Chronimy Twoich pracowników przed:

  • Wypaleniem zawodowym
  • Depresją
  • Nienawiścią do pracy
  • Pustką w pracy
  • Niezdrowymi relacjami opartymi na lęku

Zrzucanie chronicznych napięć – dlaczego?

Jesteśmy „odcięci” od ciała, głównie „siedzimy” w głowach. Czujemy emocje, ale nie mamy czasu, ani przestrzeni na to, aby je wyrazić. Odkładamy wyrażanie emocji na później. To pociąga za sobą konsekwencje między innymi w postaci napięć, bloków, ograniczeń ruchów. Tak też gromadzi się stres w naszym ciele. Płycej oddychamy, przestajemy czuć siebie. Wtedy często dzieje się tak, że emocje „wybuchają” w nas nieadekwatnie do sytuacji. 8 h pracy przy komputerze robi swoje – nasze kości się zastają, przestajemy czuć potrzeby ciała, skupiamy się głównie na umyśle i zapominamy, że nasze ciało potrzebuje ruchu. Często jest tak, że gdy zapominamy o regularności ruchu i wyrobieniu dobrych nawyków „wrastamy” w fotel. Czujemy wewnętrzną potrzebę ruchu, ale wydaje nam się to takie ciężkie i trudne. Intuicyjny ruch pozwala nam być ze wszystkim co się w nas pojawia. Nagle okazuje się, że kiedy poruszamy się zgodnie z rytmem swojego ciała, ruch staje się lekki i możemy ruszać się długo. Możemy uczyć się rozluźnić w tańcu bez używek takich jak alkohol, papierosy.

Polecane artykuły:

Regulacje prawne a stres w pracy

W Polsce istnieje wadliwe (naszym zdaniem – członków „Fundacji Jedność”) prawo czyli brak ustawodawstwa związanego z nieprzekraczaniem dopuszczalnego poziomu stresu w pracy. Z naszych analiz wynika, że nie ma w prawie pracy odpowiednich uregulowań badających i utrzymujących dopuszczalny poziom stresu u pracownika, a co za tym idzie norm i standardów dbających o zdrowie fizyczne i psychiczne pracownika.

Europejskie standardy są dobrym punktem odniesienie do dyskusji na ten temat w Polsce. „Przyjęta w 2004 r. Europejska dyrektywa ramowa dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w miejscu pracy (dyrektywa 89/391/EWG) była znaczącym krokiem w dążeniu do podniesienia poziomu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w miejscu pracy. Gwarantuje wprowadzenie w całej Europie minimalnych wymogów w zakresie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, które państwa członkowskie mogą utrzymać lub w odniesieniu do których mogą wprowadzić bardziej rygorystyczne środki.”

W poradniku Państwowej Inspekcji Pracy czytamy, że zarządzanie stresem nie jest dla pracodawców jedynie obowiązkiem moralnym i dobrą inwestycją, jest to wymóg prawny określony w dyrektywie ramowej 89/391/EWG potwierdzony w porozumieniach partnerów społecznych w sprawie stresu związanego z pracą zawodową, molestowaniem i przemocą w pracy.

Dyrektywa ta i związane z nią przepisy, które są konieczne na poziomie państw członkowskich, zdecydowanie plasują stres związany z pracą w obszarze prawnym bezpieczeństwa i higieny pracy. Przepisy jednoznacznie wymagają, aby do tego problemu podchodzić w równie logiczny i systematyczny sposób jak do pozostałych kwestii zdrowia i bezpieczeństwa, stosując model zarządzania ryzykiem i kładąc szczególny nacisk na działania zapobiegawcze…Czytaj dalej

Shinrin Yoku w biznesie

Życie na świeżym powietrzu większości z nas polega na chodzeniu do pracy, na zakupy i do auta. Niestety w dzisiejszych czasach 90% czasu spędzamy w pomieszczeniach. W rezultacie stajemy się coraz bardziej oderwani od natury i jej potencjału uzdrawiania. Shinrin-Yoku to japoński termin („shinrin” – „las”, a „yoku”-„kąpiel”) jest oficjalnie uznaną terapią w Japonii. Jest to ważna część krajowego programu opieki zdrowotnej. Mieszkańcy Japonii od wielu lat biorą „kąpiele leśne”, aby znaleźć spokój, regenerację, być zdrowszym i szczęśliwszym. Przebywanie wśród drzew staje się na świecie uznaną formą terapii. Kąpiel w lesie oznacza spacerowanie wśród drzew i chłonięcie wszystkimi zmysłami. Uzdrawiają nas dźwięki, leczy otaczająca nas zieleń i fitoncydy uwalnianie przez drzewa. Więź z przyrodą jest w nas głęboko zakorzeniona. Udowodniono, że kąpiele leśne mają potężne korzyści dla zdrowia psychicznego i fizycznego. Obniżają poziom stresu, pobudzają układ odpornościowy, przyspieszają wyzdrowienie, zwiększają energię życiową, koncentrację, kreatywność…Czytaj dalej

Dlaczego świadome czucie ciała jest ważne?

Żyjemy w kulturze, która odcina nas od ciała – miliony reklam, billboardów, wiadomości, co chwila dociera do naszej głowy, specjaliści od marketingu próbują sztucznie wytwarzać w nas potrzeby, po to, byśmy kupowali kolejne drogie produkty. Kiedy żyjemy w zgodzie ze sobą, ze swoim czuciem okazuje się, że wielu z tych produktów i usług nie potrzebujemy oraz widzimy je takimi, jakie są naprawdę oraz okazuje się, że zwykle szybko tracą one blask. Często też, gdy mamy kontakt ze sobą większość potrzeb możemy zaspokoić sami, a do szczęścia naprawdę niewiele nam potrzeba. Odczuwamy, że jest ono wewnętrznym stanem naprawdę mało zależnym od ilości kupionej czekolady, lodów, ubrań, aut, mebli itp. Owszem rzeczy te są też potrzebne, ale kontakt ze swoim ciałem umie nas naturalnie zatrzymać przy potrzebach, które naprawdę są nasze, a nie wypływają z reklam itp. Przykładowo przechodzimy kłótnię z partnerem/partnerką i najprościej byłoby po prostu wyrazić emocje, uszanować je i zobaczyć, o co nam tak naprawdę chodziło. Często jednak dzieje się tak, że boimy się swoich emocji lub wyrażamy je w mało świadomy sposób np. raniąc siebie wzajemnie. Dlatego zwłaszcza w takich sytuacjach bardzo ważna jest świadomość ciała, umiejętność skontaktowania się ze swoim oddechem, zdolność zatrzymania się, zadania sobie pytania – czy ta kłótnia jest konstruktywna? Stan obecności, który wzmacniamy poprzez świadomy kontakt ze swoim ciałem i swoimi emocjami zaczyna w nas naturalnie pracować i z czasem okazuje się, że nie potrzebujemy iść na lody czy kupować kolejnej tabliczki czekolady, by poprawić sobie nastrój. Dochodzimy do miejsca, w którym nie ma, co poprawiać. W ten sposób uczymy się przyjmować siebie ze wszystkim, co w nas jest, żyć pełnią w relacjach, a wielu wyborów (w tym zakupów) dokonujemy w świadomy sposób, a nie pod wpływem emocji. (Czytaj dalej)