Zaznacz stronę

Szkolenie z Redukcji Stresu

Głęboki relaks i energia w pracy.

To szkolenie skierowane zarówno do grup zorganizowanych w firmach, instytucjach jak i do osób prywatnych.

Zadbaj o minimalizację skutków stresu, popraw kreatywność, zoptymalizuj wyniki.

Pracujemy z małymi i dużymi grupami.

Czas trwania: 8 godzin.

MODUŁ STRESU

Uczestnicy poznają, czym jest stres, jakie są jego źródła,  objawy i konsekwencje oraz jak sobie z nim radzić za pomocą wielu narzędzi antystresowych – najskuteczniejsze techniki stosowane od wieków w różnych państwach i kulturach wysoko rozwiniętych  m.in. Japonia, Wielka Brytania, Indie.

MODUŁ ZDROWIA

Uczestnicy poznają, czym są napięcia chroniczne i jak sobie z nimi radzić. Poznają także podstawowe ćwiczenia związane np. z profilaktyką zdrowego kręgosłupa, dostosowane do praktykowania w biurze i domu.

MODUŁ ŚMIECHU

Uczestnicy pośmieją się razem, uwalniając napięcia, ucząc się dystansu w sytuacjach wyzwaniowych, podwyższając swój poziom endorfin podczas codziennej praktyki. Poznają też ćwiczenia rozluźniające mięśnie twarzy.

MODUŁ RUCHU

Uczestnicy pogłębią kontakt ze sobą i swoim ciałem, nauczą się podążać za jego potrzebami, poruszać się w zgodzie z własnym rytmem, nauczą się tworzyć głębsze relacje. Będzie to dla nich praktyka uważności. Nauczą się też jak obniżyć poziom stresu w biurze i w domu.

MODUŁ KOMUNIKACJI

Uczestnicy nauczą się komunikować swoje zdanie, swoje potrzeby, wzmocnią poczucie obecności, przestrzeni, cierpliwości. Nauczą się komunikować na podstawie empatii, porozumienia bez przemocy, z przestrzeni serca.

MODUŁ MEDYTACJI

Uczestnicy poznają rodzaje medytacji: medytacja w ciszy i aktywności, dowiedzą się także w praktyce, czym jest medytacja i jak ją praktykować. Dostaną także wskazówki do tego, jak unikać częstych błędów.

MODUŁ EMOCJI

Uczestnicy nauczą się rozpoznawać i wyrażać swoje emocje, tak by nie ranić innych. Poznają też mechanizmy, które blokują ich przed świadomym wyrażaniem emocji.

MODUŁ ROZLUŹNIENIA

Uczestnicy poznają techniki oddechowe oraz relaksacyjne.

CEL:

Rozpoznanie,

czym jest stres, jakie są jego źródła i objawy.

Poznanie,

narzędzi pomagających radzić sobie ze stresem.

Wybór,

wśród 8 modułów najbardziej odpowiednich narzędzi.

Uczymy się przez:

Doświadczenie (praktyczne ćwiczenia)

Prezentację technik służących do redukcji stresu

Pracę w małych grupach

Ćwiczenia z komunikacji

Dyskusję moderowaną

KORZYŚCI MEDYTACJI

i innych praktyk antystresowych.

“Celem medytacji nie jest pozbyć się czegoś, ale spojrzeć nieco inaczej na to co w nas jest i to czego doświadczamy.”

Redukują stres

Pomagają uczyć, jak radzić sobie w sytuacjach przeciążenia oraz jak odnaleźć spokój, harmonię i równowagę w życiu, poprzez pracę ze świadomym oddechem uwalniają napięcia, w tym napięcia chroniczne. Medytacja zwiększa aktywność lewej półkuli mózgu odpowiedzialnej za pozytywne emocje i doświadczenia emocjonalne, co przekłada się na wyższy poziom satysfakcji z życia, polepszenie samopoczucia i zmniejszenie napięcia (badanie przeprowadzone przez amerykańskiego naukowca Richarda Davidsona).

Poprawiają zdrowie

Medytacja zwiększa odporność organizmu. Grupę osób poddanych treningowi medytacyjnemu uczestniczących w programie badawczym zaszczepiono na grypę. Szczepionkę podano również osobom niemedytującym. Okazało się, że najwyższe stężenie przeciwciał miały osoby medytujące (badanie przeprowadzone przez Richarda Davidsona). Medytacja uważności łagodzi stres, redukuje objawy depresji oraz lęku (Lippincott Williams & Wilkins).

Podnoszą produktywność

Techniki te poprawiają koncentrację, uważność, to w konsekwencji prowadzi do mniejszej ilości błędów, rozwoju twórczości, kreatywności w pracy. Medytacja sprawia, że mózg, tak jak inne mięśnie staje się większy. Medytacja wpływa na wzrost tkanek kory mózgowej w częściach odpowiedzialnych za odbiór i analizę informacji z narządów zmysłów oraz podtrzymanie świadomości, skupienia, koncentracji i uwagi (badania przeprowadzone przez grupę amerykańskich badaczy m.in. z Yale i Harvard University, USA). Medytuje wiele gwiazd np. Tina Turner, ludzi biznesu takich jak Michał Kiciński z CD Projekt.

Podnoszą energię

Pobudzają równie dobrze jak kubek kawy, poprawiają krążenie, dotleniają, łatwiej przejść z trybu uśpienia do tryby działania, szybko regenerują, eliminują zmęczenie, poprawiają ogólną kondycję i sprawność, usuwają toksyny z ciała.

Poprawiają działanie mózgu

Struktura mózgu zmienia się już po ośmiu tygodniach codziennej, 30-minutowej medytacji. Największe zmiany zachodzą w hipokampie, czyli w tej części mózgu, która odpowiada za zdolność uczenia się, samoświadomość, uczucia i introspekcję (Massachusetts General Hospital, Boston, USA). Medytacja chroni przed zmianami starczymi w mózgu, a także przed demencją (Emory University, Atlanta, USA). Osoby, które medytują, lepiej zapamiętują i są w stanie przetworzyć większe ilości informacji (Harvard University, USA).

Zgrany zespół

Nauka uważności, umiejętność zatrzymywania się i kontrolowania emocji sprawia, że nasze relacje z ludźmi są bardziej empatyczne, umiemy zbudować też głębszą więź, jesteśmy też bardziej pewni siebie, umiemy być asertywni.

DLA KOGO?

  • Dla pracowników pracujących pod dużą presją czasu, doświadczających dużego poziomu stresu, pod obciążeniem, przemęczonych, przepracowanych jak również dla tych, którzy chcą zdobyć wiedzę i doświadczenie na temat stresu i sposobów radzenia sobie z nim.
  • Zapraszamy pracowników wszelkich branż, segmentów rynku, każdego stopnia zawodowego, niezależnie od pełnionej funkcji.
  • To szkolenie pomaga w obszarze rozwoju kariery zawodowej skierowane również do osób poszukujących swojej ścieżki zawodowej.

 

Opinie

v

Monika

“Nowe spojrzenie, warto uśmiechać się”

v

Gosia

“Cieszę się, że byłam na szkoleniu dla siebie. Mam nadzieję, że jako zespół będziemy bardziej razem”

v

Kinga

“Metoda Patrzenia w Oczy bardzo mi się podobała, dobre doświadczenie”

v

Tomek

“Spokój, zadowolenie, porcja energii, kilka pomysłów na swój stres”

v

Agnieszka

“Ogromny wachlarz narzędzi i wiedzy w pigułce nadającej się do przełknięcia duże doświadczenie prowadzących. Polecam”

v

Monika

“Szkolenie uważam za ciekawe. Różnorodność metod pozwalała na dobór odpowiednich metod dla siebie”

v

“Czułam się początkowo źle, zażenowana, zawstydzona, ale później – właściwie od momentu zdjęcia okularów – zawiasy obluzowały się. Muzyka jest dla mnie świetną formą relaksu… Końcówkę zajęć oceniam najwyżej. Ta chwila dla siebie dała mi ogromny zastrzyk energii na drugą część dnia”

W cenie szkolenia dostaniesz:

    • wsparcie, uwagę, wiedzę, doświadczenie dwóch trenerów;
    • udział w całodniowym szkoleniu;
    • certyfikat
    • wskazówki do dalszego rozwoju
    ?

    Skontaktuj się z nami:

    Łódź, ul. Gdańska 76 lok. 41

    +48 510 774 727 | +48 509 682 257

    biuro@redukujemystres.pl