Szkolenie z Redukcji Stresu

Głęboki relaks i energia w pracy. 

Zadbaj o minimalizację skutków stresu wśród zespołu, popraw kreatywność, zoptymalizuj wyniki. Wybierz liderów, którzy będą dbać o odpowiedni poziom relaksu w Twojej firmie.

 

Pracujemy z małymi i większymi grupami.

Czas trwania: 8 godzin.

 

Umów SZKOLENIE

DLACZEGO PRACA ZE STRESEM JEST WAŻNA?

Z raportów  ADP, firmy świadczącej usługi w obszarze kadr i płac pokazują, że polscy pracownicy są najbardziej zestresowanymi w Europie. Potwierdza ten fakt również raport „Workforce View in Europe 2019”, sporządzonego pod koniec 2019 roku przez Automatic Data Processing.

Głównie konsekwencje stresu to konsekwencje zdrowotne, głównie zaburzenia układu krwionośnego, nerwice, bezsenność, czy nawet śmierć. Zjawisko śmierci z przepracowania zostało po raz pierwszy opisane w Japonii, nazwano to zjawisko “karoshi”.

Stres przyczynia się również do zwiększenia częstotliwości występowania wypadków w miejscu pracy. Według badań Państwowej Inspekcji Pracy stres jest przyczyną 50–60% absencji chorobowych pracowników.

W 2017 roku zaburzenia psychiczne pracowników (które są wynikiem przeżywania nadmiernego obciążenia stresem) kosztowały ZUS 9,48 mld złotych.

Z Raportu Helth Desk wynika, że 79,1% odczuwa ból bezpośrednio związany z wykonywaną pracą, a co 5 pracownik uskarża się na ból oczu w pracy, a co 4 pracownik ma niższą efektywność z powodu stresu, 18,4% pracowników biurowych ma problemy z zasypianiem z powodu pracy lub śni o pracy.

Stres przyczynia się do braku chęci do pracy, niskiego poziomu motywacji, co w konsekwencji obniża wyniki pracownika, trudno jest mu osiągnąć zamierzone cele i być kreatywnym.

Wysoki poziom stresu prowadzi do napięć oraz trudnej komunikacji w zespole i z klientami. To może skutkować gorszymi relacjami z klientami. Pracownicy też częściej wtedy popełniają błędy, co może mieć duże konsekwencje finansowe.

STRES – CZYM JEST?

Stres towarzyszy człowiekowi od wieków, w życiu codziennym, zwłaszcza w pracy. Można go porównać do żywiołu, który może opanować i zniszczyć ludzkie ciało. Zatem każdy powinien poznać, choć podstawy, w jaki sposób go okiełznać, nauczyć się go redukować na tyle, by ograniczyć jego negatywny wpływ na życie prywatne i zawodowe.

Rozróżniamy stres negatywny i pozytywny. W ujęciu negatywnym jest określany jako reakcja na trudne sytuacje, czy zbyt duże przeciążenie psychiczne, fizyczne. Powstaje na skutek zbyt silnych bodźców. W ujęciu pozytywnym stres mobilizuje do działania, zwiększa energię, pozwala pokonać trudności.

Ważne jest, by wiedzieć, że to od nas samych zależy, jak go postrzegamy. Podczas szkolenia pomagamy oswoić stres, tak by był naszym przyjacielem i niwelować jego szkodliwe skutki. Pomagamy też zbudować work life balance, tak by czuć równowagę ciała, serca, ducha i umysłu w życiu zawodowym i prywatnym.

Medytacja, joga śmiechu, Shinrin Yoku obniżają poziom stresu i wzmacniają odporność.

KORZYŚCI MEDYTACJI i innych praktyk antystresowych:

Redukują stres

Pomagają uczyć, jak radzić sobie w sytuacjach przeciążenia oraz jak odnaleźć spokój, harmonię i równowagę w życiu, poprzez pracę ze świadomym oddechem uwalniają napięcia, w tym napięcia chroniczne. Medytacja zwiększa aktywność lewej półkuli mózgu odpowiedzialnej za pozytywne emocje i doświadczenia emocjonalne, co przekłada się na wyższy poziom satysfakcji z życia, polepszenie samopoczucia i zmniejszenie napięcia (badanie przeprowadzone przez amerykańskiego naukowca Richarda Davidsona)

Poprawiają zdrowie

Medytacja zwiększa odporność organizmu. Grupę osób poddanych treningowi medytacyjnemu uczestniczących w programie badawczym zaszczepiono na grypę. Szczepionkę podano również osobom niemedytującym. Okazało się, że najwyższe stężenie przeciwciał miały osoby medytujące (badanie przeprowadzone przez Richarda Davidsona). Medytacja uważności łagodzi stres, redukuje objawy depresji oraz lęku (Lippincott Williams & Wilkins).

Podnoszą produktywność

Techniki te poprawiają koncentrację, uważność, to w konsekwencji prowadzi do mniejszej ilości błędów, rozwoju twórczości, kreatywności w pracy. Medytacja sprawia, że mózg, tak jak inne mięśnie staje się większy. Medytacja wpływa na wzrost tkanek kory mózgowej w częściach odpowiedzialnych za odbiór i analizę informacji z narządów zmysłów oraz podtrzymanie świadomości, skupienia, koncentracji i uwagi (badania przeprowadzone przez grupę amerykańskich badaczy m.in. z Yale i Harvard University, USA). Medytuje wiele gwiazd np. Tina Turner, ludzi biznesu takich jak Michał Kiciński z CD Projekt.

Podnoszą energię

Pobudzają równie dobrze jak kubek kawy, poprawiają krążenie, dotleniają, łatwiej przejść z trybu uśpienia do tryby działania, szybko regenerują, eliminują zmęczenie, poprawiają ogólną kondycję i sprawność, usuwają toksyny z ciała.

Poprawiają działanie mózgu

Struktura mózgu zmienia się już po ośmiu tygodniach codziennej, 30-minutowej medytacji. Największe zmiany zachodzą w hipokampie, czyli w tej części mózgu, która odpowiada za zdolność uczenia się, samoświadomość, uczucia i introspekcję (Massachusetts General Hospital, Boston, USA). Medytacja chroni przed zmianami starczymi w mózgu, a także przed demencją (Emory University, Atlanta, USA). Osoby, które medytują, lepiej zapamiętują i są w stanie przetworzyć większe ilości informacji (Harvard University, USA).

Zgrany zespół

Nauka uważności, umiejętność zatrzymywania się i kontrolowania emocji sprawia, że nasze relacje z ludźmi są bardziej empatyczne, umiemy zbudować też głębszą więź, jesteśmy też bardziej pewni siebie, umiemy być asertywni.

Cele szkolenia:

  1. Uczestnicy szkolenia poznają, czym jest stres, jakie są jego źródła i objawy
  2. Uczestnicy poznają wiele narzędzi pomagających radzić sobie ze stresem – najskuteczniejsze techniki stosowane od wieków w różnych państwach i kulturach wysoko rozwiniętych  m.in. Japonia, Wielka Brytania, Indie.
  3. Ćwiczenia praktyczne – każde z omówionych narzędzi zostanie przećwiczone przez zespół pracowników
    • Uczestnicy poznają podstawy jogi śmiechu w teorii i praktyce – pośmiejemy się razem, uwalniając napięcia, ucząc się dystansu w sytuacjach wyzwaniowych.
    • Uczestnicy poznają elementy metody Ruchu Autentycznego, dzięki której pogłębią kontakt ze sobą i swoim ciałem, nauczą się tworzyć głębsze relacje, komunikować swoje zdanie, swoje potrzeby, wzmocnią poczucie obecności, przestrzeni, cierpliwości.
    • Uczestnicy poznają różne sposoby komunikacji na podstawie empatii, porozumienia z przestrzeni serca
    • Uczestnicy nauczą się podstawowych ćwiczeń związanych z profilaktyką zdrowego kręgosłupa dostosowanych do praktykowania w biurze
    • Uczestnicy poznają w praktyce, czym jest medytacja i jak ją praktykować. Dostaną także wskazówki do tego, by unikać częstych problemów.
    • Uczestnicy poznają także techniki relaksacyjne na podstawie jogi, świadomej relaksacji, muzykoterapii.

Celem medytacji nie jest pozbyć się czegoś, ale spojrzeć nieco inaczej na to co w nas jest i to czego doświadczamy.

To nie jest tylko szkolenie, ale dawka niesamowitej energii, przełamywania wewnętrznych oporów, bloków, stereotypów, wychodzenia ze strefy komfortu. Prowadzący dosłownie zarażą pracowników życiem, które może, być pełne pasji, radości, wdzięczności i piękna w środowisku pracy!

Ze szkoleń skorzystali trenerzy, psychologowie, terapeuci, świadomymi pracodawcy i pracownicy przodujących firm.

OPINIE UCZESTNIKÓW:

Program Szkolenia:

  1. Stres co to jest ?
  2. Źródła i objawy stresu
  3. Konsekwencje i wpływ stresu na nasze zdrowie
  4. Napięcia chroniczne – jak sobie z nimi poradzić ?
  5. Zdrowy kręgosłup w pracy – codzienna higiena
  6. Podstawy jogi śmiechu – teoria i praktyka
  7. Praktyka uważności i komunikacji – elementy metody Ruchu Autentycznego
  8. Jak obniżyć poziom stresu w biurze – filozofia i praktyka Shinrin Yoku.
  9. Wprowadzenie do medytacji; rodzaje medytacji:  medytacja w ciszy i aktywności oraz praktyka medytacji.
  10. Techniki oddechowe i relaksacyjne

Szkolenie prowadzą

Agnieszka Czubak

Agnieszka Czubak

Trener Redukcji Stresu

Ma 10-letnie doświadczenie jako trenerka warsztatów rozwoju osobistego i 6-letnie doświadczenie jako szkoleniowiec, w tym szkoleń z Redukcji Stresu. Jest pasjonatką medytacji oraz innych metod, które pomagają zgłębić siebie, zrozumieć i zmienić mechanizmy związane ze stresem. Z wykształcenia jest specjalistą zarządzania oraz żywienia i wspomagania dietetycznego. W swojej pracy mocno kładzie nacisk na holistyczne podejście do człowieka. Zdobytą wiedzę łączy z aspektem psychologicznym, który mocno rozwinęła poprzez własne doświadczenia. Od ponad 13 lat doświadcza różnych form pracy ze sobą – psychologicznej, pracy z ciałem, ustawień, pracy terapeutycznej, coachingu, pracy nad relacją, duchowości, masażu. W swojej pracy łączy swoje doświadczenia z różnych dziedzin, podchodząc bardzo indywidualnie do każdego człowieka. Nieustannie rozwija swoje kompetencje i pracuję nad rozkwitem swojego potencjału. W swojej pracy korzysta z: choreoterapii, arterapii, elementów Ruchu Autentycznego (Integrative Bodywork and Movement Therapy, Wielka Brytania), narzędzi komunikacji, elementów jogi, naturoterapii, technik oddechowych, elementów współczesnej tantry, masażu PeLoHa.

Sebastian Zboiński

Sebastian Zboiński

Trener Redukcji Stresu

Posiada ponad 22-letnie doświadczenie w kontakcie z trudnym klientem, 14-letnie doświadczenie w kadrze szkoleniowej, w tym szkoleń z Redukcji Stresu. Ma znajomość narzędzi służących do redukcji stresu takich jak: profilaktyka zdrowego kręgosłupa w biurze, psychogimnastyka według AleksandraLowena, diagnoza i ocena traumy z wczesną interwencją psychotraumatologiczną i podstawami psychiatrii, Shinrin Yoku Japońska Sztuka Czerpania Mocy z Przyrody według Dr. Qing Li, podstawy medytacji według: Jon Kabat-Zinn. Jest masażystą PeLoHa z uprawnieniami MEN. Doświadczył na własnej skórze, co to znaczy praca pod silną presją i stres. Z pasją i zaangażowaniem dzieli się tym, co sprawia, że czuję się dobrze w swojej skórze, zarazem czując więcej energii i spokoju. Prywatnie jest zapalonym podróżnikiem. Kocham góry, morze i przebywanie na łonie natury.

Zdjęcia ze szkoleń

Uczymy się przez:

  1. Doświadczenie (medytacje, joga śmiechu, elementy Ruchu Autentycznego, relaksacja)
  2. Prezentację technik służących do redukcji stresu
  3. Pracę w małych grupach
  4. Sesje indywidualne
  5. Dyskusję moderowaną
  6. Ćwiczenia z komunikacji.

DLA KOGO?

  • Zwłaszcza dla pracowników pracujących pod dużą presją czasu, doświadczających dużego poziomu stresu, pod obciążeniem, przemęczonych, przepracowanych jak również dla tych, którzy chcą zdobyć wiedzę i doświadczenie na temat stresu i sposobów radzenia sobie z nim.
  • Zapraszamy pracowników wszelkich branż, segmentów rynku, każdego stopnia zawodowego, niezależnie od pełnionej funkcji.
  • To szkolenie pomaga w obszarze rozwoju kariery zawodowej skierowane również do osób poszukujących swojej ścieżki zawodowej.

Szkolenie z redukcji stresu otrzymało tytuł: „Hit rynku usług rozwojowych”.

Otrzymaliśmy Grand Prix w konkursie „Hit rynku usług rozwojowych 2019 ”, podczas łódzkich dni uczenia się dorosłych organizowanego przez British Centre. Komisja składała się z członków: British Center, HRP, Łódzkiej Agencji Rozwoju Regionalnego oraz firm należących do Łódzkiej Izby Przemysłowo – Handlowej.

Bardzo dziękujemy za nagrodę!

166 klientów zadowolonych  z naszych usług

„Ogromny wachlarz narzędzi i wiedzy w pigułce nadającej się do przełknięcia, 🙂 duże doświadczenie prowadzących. Polecam”

Agnieszka

„Szkolenie uważam za ciekawe. Różnorodność metod pozwalała na dobór odpowiednich metod dla siebie.”

Monika

Cena

W cenie szkolenia dostaniesz:

    • wsparcie, uwagę, wiedzę, doświadczenie dwóch trenerów;
    • udział w całodniowym szkoleniu;
    • certyfikat
    • wskazówki do dalszego rozwoju
    • konsultacje z trenerem po zakończeniu szkolenia (Zoom, e-mail, telefon)

W skład ceny NIE wchodzą:

    • nocleg, dojazd, obiad

TERAZ SZKOLENIE TAKŻE DOSTĘPNE ONLINE

Skontaktuj się z nami

Szkolenia odbywają się w Łodzi oraz na terenie całej Polski w dowolnym miejscu pracy lub online.

Łódź, ul. Gdańska 76 domofon 41

+48510 774 727 | +48509 682 257

biuro@redukujemystres.pl