Pakiet Wzbogacony:

120 minutowa sesja, w oparciu głównie o:

  • elementy Psycho-gimnastyki,
  • zajęcia “Zdrowy Kręgosłup”,
  • Jogę Śmiechu,
  • Shinrin-Yoku,
  • autorskie ćwiczenia które pomagają się rozluźnić i otworzyć w ruchu,
  • “Shaking” czyli trzęsienie,
  • elementy Ruchu Autentycznego,
  • malowanie swojego ruchu,
  • relaksacja prowadzona wraz z muzykoterapią

Główne korzyści dla uczestnika biorącego udział w pakiecie wzbogaconym to:

  • bardziej świadome rozładowanie chronicznych napięć
  • rozluźnienie mięśni i całego ciała
  • dotlenienie
  • świadome kierowanie oddechem
  • doenergetyzowanie
  • wzrost endorfin
  • lepszy kontakt z potrzebami ciała
  • przestrzeń na wyrażenie siebie i swoich emocji w świadomy sposób i zarządzanie nimi w sposób najbardziej optymalny dla siebie i zespołu
  • prosty sposób na wyrażenie swojego wnętrza
  • źródło inspiracji
  • przełamywanie stereotypów, barier, ograniczeń
  • rozwój kreatywności
  • umiejętność wyjścia ze strefy komfortu
  • integracja zespołu
  • wyjście ze strefy komfortu
  • budowanie kapitału ludzkiego i kreatywnego w firmie

OPIS NARZĘDZI:

Elementy Psycho-gimnastyki – ćwiczenia fizyczne + emocje

Przykłady ćwiczeń:

  • „buldog” – staramy się rozluźnić mięśnie twarzy i w ruchu swobodnie poruszać policzkami, szczęką,
  • „pies z głową na haczyku” – swobodne ruchy bioder, głowa swobodnie sprężynuje, poddając się ruchowi jaki wytwarza się w ciele, pozwalamy w trakcie ćwiczenie swobodnie wydobywać się dźwiękom,
  • „wychodzenie z klatki napięć” – za pomocą ruchów rąk i dźwięków wyobrażamy sobie, że rozrywamy „klatkę, obręcz”, która uciska naszą klatkę piersiową

Korzyści : Rozładowanie napięć, rozluźnienie mięśni, integracja uczestników.

 

Zajęcia „Zdrowy Kręgosłup” – pokaz + ćwiczenia i nauka na przykładach  + utrwalanie „pozytywnych” nawyków

Opowiemy jak dbać o kręgosłup w pracy – prezentacja na krzesłach i przy stole  „zdrowy kręgosłup”, proste ćwiczenia pomagające zachować dobrą kondycję kręgosłupa po to by zniwelować negatywne skutki siedzącego trybu życia.

Przykładowe ćwiczenia:

  • rozciąganie rąk i ramion,
  • ćwiczenia rozluźniające kark,
  • ćwiczenia na dolny odcinek pleców,
  • ćwiczenia z krzesłem i przy stole,
  • ćwiczenia  na górny odcinek pleców,
  • ćwiczenia na brzuch i pośladki

Korzyści: wzmocnione mięśnie przykręgosłupowe, prawidłowa postawa, lepsza kondycja, więcej energii, zmniejszone bóle mięśni przykręgosłupowych, proste ćwiczenia, których się można nauczyć w „pięć minut”.

 

Joga Śmiechu ćwiczenia oddechowe + ćwiczenia śmiechowe

Joga Śmiechu powstała w Indiach, została stworzona przez lekarza internistę, doktora Katarię, który był zainspirowany lekturami medycznych artykułów o dobroczynnych właściwościach śmiechu. Nasze ciało nie rozróżnia między śmiechem wywołanym świadomie (przez odpowiednie ćwiczenia) i spontanicznym. To uznana na świecie metoda mająca kilka różnych elementów, powstała na skutek połączenia ćwiczeń śmiechowych, które są zrozumiałe dla wszystkich niezależnie od tego skąd pochodzą i kim są, z ćwiczeniami oddechowymi jogi i relaksacjami. Abyśmy doznali pożądanego efektu trwałej zmiany naszego podejścia do życia, dobrze, by było śmiać się przynajmniej 10 minut dziennie przez nieprzerwany okres 40 dni.

Przykłady ćwiczeń:

  • koktajl śmiechowy,
  • przedstawienie się ze śmiechem,
  • praca przy biurku ze śmiechem
  • śmianie się w stresujących sytuacjach

Korzyści: Większy poziom endorfin, rozluźnienie, kreatywność, optymizm, integracja z uczestnikami.

 

Shinrin-Yoku w biurze czyli kąpieli leśnej, która jest oficjalnie uznaną terapią w Japonii i w rzeczywistości jest to ważna część krajowego programu opieki zdrowotnej. Lekarze w Japonii przepisują ją na równi z innymi medykamentami szczególnie dla osób zapracowanych i zestresowanych.

Przykłady ćwiczeń:

  • odpoczynek dla stóp – kontakt z Ziemią
  • otaczające mnie rośliny
  • cisza

Korzyści: Obniżenie ciśnienia krwi, niższy poziom stresu, lepsza koncentracja, wzrost kreatywności, bardziej sprawny układ odpornościowy, szybsza regeneracja, poczucie kontaktu z naturą.

 

Autorskie ćwiczenia które pomagają się rozluźnić i otworzyć w ruchu – narzędzie które między innymi można wykorzystać do prostego i swobodnego „rozruszania” ciała, bez znacznych obciążeń i kontuzji. Taniec intuicyjny to taniec w którym nie uczymy się kroków. Nasze ruchy składają się na nasz osobisty, niepowtarzalny taniec. Nie dążymy do opanowania czy doskonalenia jakichś technik tanecznych. Uwaga nie jest ukierunkowana na prowadzącego (jak w przypadku np. zajęć fitness, jogi), ale na nas samych, na nasze emocje, na nasze wnętrze. Nie jest nam potrzebny specjalny talent do tańca, czy dobra kondycja. W tle leci muzyka, która pomaga nam poczuć siebie. Inspirująca forma pracy nad poszerzeniem świadomości samego siebie, na różnych poziomach naszego funkcjonowania (sfera ciała, psychiki i ducha). Przykładowy film podczas Festiwalu Świadomej Pracy z Ciałem: (kliknij tutaj)

Korzyści: lepszy kontakt z potrzebami ciała, przestrzeń na wyrażenie siebie i swoich emocji, świadome rozładowanie chronicznych napięć, rozluźnienie ciała, może być źródłem inspiracji, pomaga przełamać stereotypy, bariery, ograniczenia, pomocna w rozwoju, rozwija kreatywność.

 

“Shakingu” czyli trzęsienie – wprowadzamy ciało w stan przyjemnej wibracji podczas której rozluźniamy biodra, ręce, ramiona, szczękę, otwieramy się też na wydawanie dźwięków.

Korzyści: większe rozluźnienie w ciele, zrzucenie napięć, wyjście ze strefy komfortu

 

Elementy Ruchu Autentycznego to metoda, którą zapoczątkowała i rozwinęła Mary Whitehouse w 1950 r., tancerka oraz jedna z pionierek terapii tańcem i ruchem. RUCH: Ruch to niewerbalna wypowiedź, którą komunikujemy. AUTENTYCZNY: ze środka. Ruch Autentyczny zakłada rolę świadka i osoby poruszającej się. Ruch Autentyczny bada relację pomiędzy poruszającym się, a świadkiem, między patrzeniem, a byciem widzianym. Osoba poruszająca się ma zamknięte oczy, wsłuchuje się w siebie i podąża za pojawiającym się impulsem. Ruch może rozpocząć się od impulsu, odczucia, doznania fizycznego, gestu, obrazu, myśli czy wspomnienia i rozwija się w wyniku podążania za mądrością ciała. Następnie osoba poruszająca się dzieli się swoimi odczuciami ze świadkiem. Świadek słucha i dzieli się swoimi odczuciami z bycia w kontakcie z osobą poruszającą się. Podczas Ruchu Autentycznego mamy okazję naprawdę poczuć że jesteśmy widziani takimi jakimi jesteśmy i doświadczyć pełnej uważności i akceptacji ze strony drugiej osoby.

Korzyści: pogłębienie kontaktu ze sobą i w relacjach z ludźmi, większa samoświadomość

 

Malowanie swojego ruchu – po skończonej sesji ruchowej zachęcamy uczestników do malowania intuicyjnie tego co podczas ruchu się dla nich wydarzyło za pomocą dowolnych kolorów, kształtów, nie chodzi o to by rysunek był „ładny” ale by był spójny z tym co uczestnik czuje.

Korzyści: prosty sposób na wyrażenie swojego wnętrza, umiejętność wyjścia ze strefy komfortu.

 

Relaksacja „prowadzona” wraz z muzykoterapią  – uczestnicy proszeni są o to, by usiąść na krzesełkach, poduszkach medytacyjnych lub położyć się na karimatach. Dostają koce, by było im ciepło. W tle leci relaksacyjna muzyka. Mój głos prowadzi ich przez poszczególne części ciała, którym dają swoją uwagę, oddychają głębiej do poszczególnych części ciała, które pod wpływem oddechu rozluźniają się, odprężają. To wprowadza uczestników w przyjemny stan ogólnej relaksacji. Na koniec gram na instrumentach, które pomagają pogłębić stan relaksacji.

Korzyści: świadome kierowanie oddechem, świadome obserwowanie oddechu, bicia serca, głębokie rozluźnienie napięcia w mięśniach.

Informacje dodatkowe:

  • cena ustalana indywidualnie po ustaleniu szczegółów eventu m.in. ilość osób
  • proszę o zgłoszenie na adres: fun.jednosc@gmail.com 

Serdecznie Zapraszamy !