Pakiet Podstawowy:

60 minutowa sesja w oparciu głównie o:

  • elementy Psycho-gimnastyki,
  • zajęcia “Zdrowy Kręgosłup”,
  • Jogę Śmiechu,
  • Shinrin-Yoku
  • relaksacja prowadzona wraz z muzykoterapią

Główne korzyści dla uczestnika biorącego udział w pakiecie podstawowym to:

  • rozładowanie napięć
  • rozluźnienie mięśni
  • dotlenienie
  • świadome kierowanie oddechem
  • doenergetyzowanie
  • wzrost endorfin.
  • wyjście ze strefy komfortu
  • budowanie kapitału ludzkiego w firmie

 

OPIS NARZĘDZI:

Elementy Psycho-gimnastyki – ćwiczenia fizyczne + emocje

Przykłady ćwiczeń:

  • „buldog” – staramy się rozluźnić mięśnie twarzy i w ruchu swobodnie poruszać policzkami, szczęką,
  • „pies z głową na haczyku” – swobodne ruchy bioder, głowa swobodnie sprężynuje, poddając się ruchowi jaki wytwarza się w ciele, pozwalamy w trakcie ćwiczenie swobodnie wydobywać się dźwiękom,
  • „wychodzenie z klatki napięć” – za pomocą ruchów rąk i dźwięków wyobrażamy sobie, że rozrywamy „klatkę, obręcz”, która uciska naszą klatkę piersiową

Korzyści : Rozładowanie napięć, rozluźnienie mięśni, integracja uczestników

 

Zajęcia „Zdrowy Kręgosłup” – pokaz + ćwiczenia i nauka na przykładach  + utrwalanie „pozytywnych” nawyków

Opowiemy jak dbać o kręgosłup w pracy – prezentacja na krzesłach i przy stole  „zdrowy kręgosłup”, proste ćwiczenia pomagające zachować dobrą kondycję kręgosłupa po to by zniwelować negatywne skutki siedzącego trybu życia.

Przykładowe ćwiczenia:

  • rozciąganie rąk i ramion,
  • ćwiczenia rozluźniające kark,
  • ćwiczenia na dolny odcinek pleców,
  • ćwiczenia z krzesłem i przy stole,
  • ćwiczenia  na górny odcinek pleców,
  • ćwiczenia na brzuch i pośladki

Korzyści: wzmocnione mięśnie przykręgosłupowe, prawidłowa postawa, lepsza kondycja, więcej energii, zmniejszone bóle mięśni przykręgosłupowych, proste ćwiczenia, których się można nauczyć w „pięć minut”.

 

Joga Śmiechu ćwiczenia oddechowe + ćwiczenia śmiechowe

Joga Śmiechu powstała w Indiach, została stworzona przez lekarza internistę, doktora Katarię, który był zainspirowany lekturami medycznych artykułów o dobroczynnych właściwościach śmiechu. Nasze ciało nie rozróżnia między śmiechem wywołanym świadomie (przez odpowiednie ćwiczenia) i spontanicznym. To uznana na świecie metoda mająca kilka różnych elementów, powstała na skutek połączenia ćwiczeń śmiechowych, które są zrozumiałe dla wszystkich niezależnie od tego skąd pochodzą i kim są, z ćwiczeniami oddechowymi jogi i relaksacjami. Abyśmy doznali pożądanego efektu trwałej zmiany naszego podejścia do życia, dobrze, by było śmiać się przynajmniej 10 minut dziennie przez nieprzerwany okres 40 dni.

Przykłady ćwiczeń:

  • koktajl śmiechowy,
  • przedstawienie się ze śmiechem,
  • praca przy biurku ze śmiechem
  • śmianie się w stresujących sytuacjach

Korzyści: Większy poziom endorfin, rozluźnienie, kreatywność, optymizm, integracja z uczestnikami.

 

Shinrin-Yoku w biurze czyli kąpieli leśnej, która jest oficjalnie uznaną terapią w Japonii i w rzeczywistości jest to ważna część krajowego programu opieki zdrowotnej. Lekarze w Japonii przepisują ją na równi z innymi medykamentami szczególnie dla osób zapracowanych i zestresowanych.

Przykłady ćwiczeń:

  • odpoczynek dla stóp – kontakt z Ziemią
  • otaczające mnie rośliny
  • cisza

Korzyści: Obniżenie ciśnienia krwi, niższy poziom stresu, lepsza koncentracja, wzrost kreatywności, bardziej sprawny układ odpornościowy, szybsza regeneracja, poczucie kontaktu z naturą.

 

Relaksacja „prowadzona” wraz z muzykoterapią  – uczestnicy proszeni są o to, by usiąść na krzesełkach, poduszkach medytacyjnych lub położyć się na karimatach. Dostają koce, by było im ciepło. W tle leci relaksacyjna muzyka. Mój głos prowadzi ich przez poszczególne części ciała, którym dają swoją uwagę, oddychają głębiej do poszczególnych części ciała, które pod wpływem oddechu rozluźniają się, odprężają. To wprowadza uczestników w przyjemny stan ogólnej relaksacji. Na koniec gram na instrumentach, które pomagają pogłębić stan relaksacji.

Korzyści: świadome kierowanie oddechem, świadome obserwowanie oddechu, bicia serca, głębokie rozluźnienie napięcia w mięśniach.

Informacje dodatkowe:

  • cena ustalana indywidualnie po ustaleniu szczegółów eventu m.in. ilość osób
  • proszę o zgłoszenie na adres: fun.jednosc@gmail.com 

Serdecznie Zapraszamy