Pakiet Luksusowy:

180 minutowa sesja, w oparciu głównie o:

  • elementy Psycho-gimnastyki,
  • zajęcia “Zdrowy Kręgosłup”,
  • Jogę Śmiechu,
  • Shinrin-Yoku,
  • autorskie ćwiczenia które pomagają się rozluźnić i otworzyć w ruchu,
  • “Shaking” czyli trzęsienie,
  • elementy Ruchu Autentycznego,
  • malowanie swojego ruchu,
  • podstawy medytacji, w tym medytacji siedzącej i aktywności.
  • elementy współczesnej Tantry
  • relaksacja prowadzona wraz z muzykoterapią

Główne korzyści dla uczestnika biorącego udział w pakiecie lususowym to:

  • bardziej świadome rozładowanie chronicznych napięć        
  • rozluźnienie mięśni i całego ciała    
  • dotlenienie    
  • świadome kierowanie oddechem        
  • doenergetyzowanie    
  • wzrost endorfin    
  • głęboki kontakt ze sobą i z potrzebami ciała    
  • przestrzeń na     wyrażenie siebie i swoich emocji w świadomy sposób i zarządzanie nimi w sposób najbardziej optymalny dla siebie i zespołu        
  • prosty sposób na wyrażenie swojego wnętrza    
  • źródło inspiracji    
  • przełamywanie stereotypów, barier, ograniczeń    
  • rozwój kreatywności    
  • umiejętność wyjścia ze strefy komfortu    
  • integracja zespołu    
  • wyjście ze strefy komfortu    
  • budowanie kapitału ludzkiego i kreatywnego w firmie
  • poczucie bliskości z drugim człowiekiem,        
  • nawiązanie głębszej więzi, relacji z samym sobą i z drugim człowiekiem    
  • budowanie kapitału silnego ducha w firmie    

OPIS NARZĘDZI:

Elementy Psycho-gimnastyki – ćwiczenia fizyczne + emocje

Przykłady ćwiczeń:

  • „buldog” – staramy się rozluźnić mięśnie twarzy i w ruchu swobodnie poruszać policzkami, szczęką,
  • „pies z głową na haczyku” – swobodne ruchy bioder, głowa swobodnie sprężynuje, poddając się ruchowi jaki wytwarza się w ciele, pozwalamy w trakcie ćwiczenie swobodnie wydobywać się dźwiękom,
  • „wychodzenie z klatki napięć” – za pomocą ruchów rąk i dźwięków wyobrażamy sobie, że rozrywamy „klatkę, obręcz”, która uciska naszą klatkę piersiową

Korzyści : Rozładowanie napięć, rozluźnienie mięśni, integracja uczestników.

 

Zajęcia „Zdrowy Kręgosłup” – pokaz + ćwiczenia i nauka na przykładach  + utrwalanie „pozytywnych” nawyków

Opowiemy jak dbać o kręgosłup w pracy – prezentacja na krzesłach i przy stole  „zdrowy kręgosłup”, proste ćwiczenia pomagające zachować dobrą kondycję kręgosłupa po to by zniwelować negatywne skutki siedzącego trybu życia.

Przykładowe ćwiczenia:

  • rozciąganie rąk i ramion,
  • ćwiczenia rozluźniające kark,
  • ćwiczenia na dolny odcinek pleców,
  • ćwiczenia z krzesłem i przy stole,
  • ćwiczenia  na górny odcinek pleców,
  • ćwiczenia na brzuch i pośladki

Korzyści: wzmocnione mięśnie przykręgosłupowe, prawidłowa postawa, lepsza kondycja, więcej energii, zmniejszone bóle mięśni przykręgosłupowych, proste ćwiczenia, których się można nauczyć w „pięć minut”.

 

Joga Śmiechu ćwiczenia oddechowe + ćwiczenia śmiechowe

Joga Śmiechu powstała w Indiach, została stworzona przez lekarza internistę, doktora Katarię, który był zainspirowany lekturami medycznych artykułów o dobroczynnych właściwościach śmiechu. Nasze ciało nie rozróżnia między śmiechem wywołanym świadomie (przez odpowiednie ćwiczenia) i spontanicznym. To uznana na świecie metoda mająca kilka różnych elementów, powstała na skutek połączenia ćwiczeń śmiechowych, które są zrozumiałe dla wszystkich niezależnie od tego skąd pochodzą i kim są, z ćwiczeniami oddechowymi jogi i relaksacjami. Abyśmy doznali pożądanego efektu trwałej zmiany naszego podejścia do życia, dobrze, by było śmiać się przynajmniej 10 minut dziennie przez nieprzerwany okres 40 dni.

Przykłady ćwiczeń:

  • koktajl śmiechowy,
  • przedstawienie się ze śmiechem,
  • praca przy biurku ze śmiechem
  • śmianie się w stresujących sytuacjach

Korzyści: Większy poziom endorfin, rozluźnienie, kreatywność, optymizm, integracja z uczestnikami.

 

Shinrin-Yoku w biurze czyli kąpieli leśnej, która jest oficjalnie uznaną terapią w Japonii i w rzeczywistości jest to ważna część krajowego programu opieki zdrowotnej. Lekarze w Japonii przepisują ją na równi z innymi medykamentami szczególnie dla osób zapracowanych i zestresowanych.

Przykłady ćwiczeń:

  • odpoczynek dla stóp – kontakt z Ziemią
  • otaczające mnie rośliny
  • cisza

Korzyści: Obniżenie ciśnienia krwi, niższy poziom stresu, lepsza koncentracja, wzrost kreatywności, bardziej sprawny układ odpornościowy, szybsza regeneracja, poczucie kontaktu z naturą.

 

Autorskie ćwiczenia które pomagają się rozluźnić i otworzyć w ruchu – narzędzie które między innymi można wykorzystać do prostego i swobodnego „rozruszania” ciała, bez znacznych obciążeń i kontuzji. Taniec intuicyjny to taniec w którym nie uczymy się kroków. Nasze ruchy składają się na nasz osobisty, niepowtarzalny taniec. Nie dążymy do opanowania czy doskonalenia jakichś technik tanecznych. Uwaga nie jest ukierunkowana na prowadzącego (jak w przypadku np. zajęć fitness, jogi), ale na nas samych, na nasze emocje, na nasze wnętrze. Nie jest nam potrzebny specjalny talent do tańca, czy dobra kondycja. W tle leci muzyka, która pomaga nam poczuć siebie. Inspirująca forma pracy nad poszerzeniem świadomości samego siebie, na różnych poziomach naszego funkcjonowania (sfera ciała, psychiki i ducha). Przykładowy film podczas Festiwalu Świadomej Pracy z Ciałem: (kliknij tutaj)

Korzyści: lepszy kontakt z potrzebami ciała, przestrzeń na wyrażenie siebie i swoich emocji, świadome rozładowanie chronicznych napięć, rozluźnienie ciała, może być źródłem inspiracji, pomaga przełamać stereotypy, bariery, ograniczenia, pomocna w rozwoju, rozwija kreatywność.

 

“Shaking” czyli trzęsienie – wprowadzamy ciało w stan przyjemnej wibracji podczas której rozluźniamy biodra, ręce, ramiona, szczękę, otwieramy się też na wydawanie dźwięków.

Korzyści: większe rozluźnienie w ciele, zrzucenie napięć, wyjście ze strefy komfortu

 

Elementy Ruchu Autentycznego to metoda, którą zapoczątkowała i rozwinęła Mary Whitehouse w 1950 r., tancerka oraz jedna z pionierek terapii tańcem i ruchem. RUCH: Ruch to niewerbalna wypowiedź, którą komunikujemy. AUTENTYCZNY: ze środka. Ruch Autentyczny zakłada rolę świadka i osoby poruszającej się. Ruch Autentyczny bada relację pomiędzy poruszającym się, a świadkiem, między patrzeniem, a byciem widzianym. Osoba poruszająca się ma zamknięte oczy, wsłuchuje się w siebie i podąża za pojawiającym się impulsem. Ruch może rozpocząć się od impulsu, odczucia, doznania fizycznego, gestu, obrazu, myśli czy wspomnienia i rozwija się w wyniku podążania za mądrością ciała. Następnie osoba poruszająca się dzieli się swoimi odczuciami ze świadkiem. Świadek słucha i dzieli się swoimi odczuciami z bycia w kontakcie z osobą poruszającą się. Podczas Ruchu Autentycznego mamy okazję naprawdę poczuć że jesteśmy widziani takimi jakimi jesteśmy i doświadczyć pełnej uważności i akceptacji ze strony drugiej osoby.

Korzyści: pogłębienie kontaktu ze sobą i w relacjach z ludźmi, większa samoświadomość

 

Malowanie swojego ruchu – po skończonej sesji ruchowej zachęcamy uczestników do malowania intuicyjnie tego co podczas ruchu się dla nich wydarzyło za pomocą dowolnych kolorów, kształtów, nie chodzi o to by rysunek był „ładny” ale by był spójny z tym co uczestnik czuje.

Korzyści: prosty sposób na wyrażenie swojego wnętrza, umiejętność wyjścia ze strefy komfortu.

 

Podstawy medytacji – medytacja (łac. meditatio – zagłębianie się w myślach, rozważanie, namysł) – praktyki polegające na ćwiczeniu umysłu lub wprowadzaniu się w odmienny stan świadomości, aby uświadomić sobie jakąś korzyść dla umysłu lub uznać jego treść, bez identyfikowania się z nią lub jako cel sam w sobie. Termin medytacja odnosi się do wielu różnych praktyk, wliczając w to techniki mające na celu zwiększenie wewnętrznej energii siły życiowej (qi, ki, prana, itp.) i aby rozwinąć współczucie miłość (…) źródło: Wikipedia

Medytacja siedząca – siedzenie w ciszy, zagłębianie się w wewnętrzną ciszę, relaksowanie się do siebie

Medytacja aktywności – proste ćwiczenia ruchowe, w których poruszasz się w przyjemny i nie obciążający sposób, który zbliża cię do głębszego kontaktu ze sobą; medytacja w ruchu – nie musisz siedzieć w „kwiecie lotosu”, by medytować, możesz pracować i medytować.

Korzyści:– kilka faktów z badań przeprowadzonych na świecie:

  1. Medytacja zwiększa aktywność lewej półkuli mózgu odpowiedzialnej za pozytywne emocje i doświadczenia emocjonalne, co przekłada się na wyższy poziom satysfakcji z życia, polepszenie samopoczucia i zmniejszenie napięcia (badanie przeprowadzone przez znanego amerykańskiego naukowca Richarda Davidsona)
  2. Medytacja zwiększa odporność organizmu. Grupę osób poddanych treningowi medytacyjnemu uczestniczących w programie badawczym zaszczepiono na grypę. Szczepionkę podano również osobom niemedytującym. Okazało się, że najwyższe stężenie przeciwciał miały osoby medytujące (badanie przeprowadzone przez Richarda Davidsona).
  3. Medytacja sprawia, że mózg – tak jak mięśnie – staje się większy. Medytacja wpływa na wzrost tkanek kory mózgowej w częściach odpowiedzialnych za odbiór i analizę informacji z narządów zmysłów oraz podtrzymanie świadomości, skupienia, koncentracji i uwagi (badania przeprowadzone przez grupę amerykańskich badaczy m.in. z Yale i Harvard University, USA).
  4. Struktura mózgu zmienia się już po ośmiu tygodniach codziennej, 30-minutowej medytacji. Największe zmiany zachodzą w hipokampie, czyli w tej części mózgu, która odpowiada za zdolność uczenia się, samoświadomość, uczucia i introspekcję (Massachusetts General Hospital, Boston, USA).
  5. Medytacja chroni przed zmianami starczymi w mózgu, a także przed demencją (Emory University, Atlanta, USA).
  6. Osoby, które medytują, lepiej zapamiętują i są w stanie przetworzyć większe ilości informacji (Harvard University, USA).
  7. Medytacja uważności łagodzi stres, redukuje objawy depresji oraz lęku (Lippincott Williams & Wilkins).

(źródło: kliknij tutaj)

 

Elementy współczesnej Tantry – Tantra to zestaw narzędzi poszerzających nasze doświadczenie życia. Poprzez przyjęcie na powrót i akceptację naszego ciała otwieramy się na witalną stronę życia.

Przykładowe ćwiczenie:

  • Patrzenie w oczy – Osoby stają naprzeciwko siebie i w “jakościowym” spotkaniu i zatrzymaniu wzroku z drugim człowiekiem, patrzą sobie przez określony czas w oczy bez słów. Paul Ekman, jeden ze stu najwybitniejszych psychologów XX wieku, pionier w dziedzinie badań emocji i ich ekspresji ruchowo – mimicznej, uważa, że kontakt wzrokowy sygnalizuje uwagę, dlatego kiedy ktoś uważnie patrzy nam w oczy wiemy, że nas słucha. Głębokie patrzenie w oczy jest bardzo intymnym doświadczeniem, potęgują się nasze wewnętrzne przeżycia i emocje, tworzy się poczucie bliskości. Nie zawsze są to łatwe momenty, ponieważ nie komunikujemy się tak ze sobą na co dzień, a takie patrzenie w oczy może intensyfikować wzruszenie na które nie zawsze jesteśmy gotowi. Mówi się, że wystarczą cztery minuty do stworzenia takiej bliskości. Film z nagraniem eksperymentu dla par, które patrzyły sobie w oczy w ciszy przez 4 minuty: (kliknij tutaj) i film z flash mob w Łodzi organizowany przez Fundację Jedność: (kliknij tutaj)

Korzyści: poczucie bliskości z drugim człowiekiem, nawiązanie głębszej więzi, relacji, wyjście ze strefy komfortu.

 

Relaksacja „prowadzona” wraz z muzykoterapią  – uczestnicy proszeni są o to, by usiąść na krzesełkach, poduszkach medytacyjnych lub położyć się na karimatach. Dostają koce, by było im ciepło. W tle leci relaksacyjna muzyka. Mój głos prowadzi ich przez poszczególne części ciała, którym dają swoją uwagę, oddychają głębiej do poszczególnych części ciała, które pod wpływem oddechu rozluźniają się, odprężają. To wprowadza uczestników w przyjemny stan ogólnej relaksacji. Na koniec gram na instrumentach, które pomagają pogłębić stan relaksacji.

Korzyści: świadome kierowanie oddechem, świadome obserwowanie oddechu, bicia serca, głębokie rozluźnienie napięcia w mięśniach.

Informacje dodatkowe:

  • cena ustalana indywidualnie po ustaleniu szczegółów eventu m.in. ilość osób
  • proszę o zgłoszenie na adres: fun.jednosc@gmail.com 

Serdecznie Zapraszamy !