Zaznacz stronę

Medytacje w Ciszy

Cisza jest tłem dla wszystkiego, co się wydarza, to z niej rodzą się różne dźwięki, słowa, kształty, zapachy.

Przestrzeń po prostu jest, jest kontrastem i miejscem dla wszystkich doświadczeń, dla ruchu, dla żywego, jest wiecznie trwającym świadkiem.

Obecność dotyka i przenika każde życie, każdy ruch, jest wieczną nieprzemijalną ostoją dla tego co przemijalne, kruche, co rodzi się i umiera.

Zapraszam Was na poniedziałkową praktykę 30 minut medytacji skoncentrowanej na przestrzeń, na ciszę.

Spotykamy się w poniedziałki od 10:00 do 10:30.

KORZYŚCI MEDYTACJI

“Celem medytacji nie jest pozbyć się czegoś, ale spojrzeć nieco inaczej na to co w nas jest i to czego doświadczamy.”

Redukują stres

Pomagają uczyć, jak radzić sobie w sytuacjach przeciążenia oraz jak odnaleźć spokój, harmonię i równowagę w życiu, poprzez pracę ze świadomym oddechem uwalniają napięcia, w tym napięcia chroniczne. Medytacja zwiększa aktywność lewej półkuli mózgu odpowiedzialnej za pozytywne emocje i doświadczenia emocjonalne, co przekłada się na wyższy poziom satysfakcji z życia, polepszenie samopoczucia i zmniejszenie napięcia (badanie przeprowadzone przez amerykańskiego naukowca Richarda Davidsona).

Poprawiają zdrowie

Medytacja zwiększa odporność organizmu. Grupę osób poddanych treningowi medytacyjnemu uczestniczących w programie badawczym zaszczepiono na grypę. Szczepionkę podano również osobom niemedytującym. Okazało się, że najwyższe stężenie przeciwciał miały osoby medytujące (badanie przeprowadzone przez Richarda Davidsona). Medytacja uważności łagodzi stres, redukuje objawy depresji oraz lęku (Lippincott Williams & Wilkins).

Podnoszą produktywność

Techniki te poprawiają koncentrację, uważność, to w konsekwencji prowadzi do mniejszej ilości błędów, rozwoju twórczości, kreatywności w pracy. Medytacja sprawia, że mózg, tak jak inne mięśnie staje się większy. Medytacja wpływa na wzrost tkanek kory mózgowej w częściach odpowiedzialnych za odbiór i analizę informacji z narządów zmysłów oraz podtrzymanie świadomości, skupienia, koncentracji i uwagi (badania przeprowadzone przez grupę amerykańskich badaczy m.in. z Yale i Harvard University, USA). Medytuje wiele gwiazd np. Tina Turner, ludzi biznesu takich jak Michał Kiciński z CD Projekt.

Podnoszą energię

Pobudzają równie dobrze jak kubek kawy, poprawiają krążenie, dotleniają, łatwiej przejść z trybu uśpienia do tryby działania, szybko regenerują, eliminują zmęczenie, poprawiają ogólną kondycję i sprawność, usuwają toksyny z ciała.

Poprawiają działanie mózgu

Struktura mózgu zmienia się już po ośmiu tygodniach codziennej, 30-minutowej medytacji. Największe zmiany zachodzą w hipokampie, czyli w tej części mózgu, która odpowiada za zdolność uczenia się, samoświadomość, uczucia i introspekcję (Massachusetts General Hospital, Boston, USA). Medytacja chroni przed zmianami starczymi w mózgu, a także przed demencją (Emory University, Atlanta, USA). Osoby, które medytują, lepiej zapamiętują i są w stanie przetworzyć większe ilości informacji (Harvard University, USA).

Zgrany zespół

Nauka uważności, umiejętność zatrzymywania się i kontrolowania emocji sprawia, że nasze relacje z ludźmi są bardziej empatyczne, umiemy zbudować też głębszą więź, jesteśmy też bardziej pewni siebie, umiemy być asertywni.

    Żyjemy w kulturze, która jest tylko skoncentrowana na ruch, na wyścig, na dążenie, doświadczanie. Dlatego często brak nam równowagi, balansu pomiędzy tym co w ruchu i bezruchu, pomiędzy tym co dąży i tym, co nie ma celu, tym co doświadcza i „doświadczaniem nic”.

    Instrukcja połączenia dla osób, które nie korzystały z aplikacji Zoom,

    lub chcą połączyć się za pomocą przeglądarki internetowej.

    Wymagany jest dostęp do Internetu.

    Chcąc skorzystać z medytacji online wystarczy kliknąć w przycisk “WEJDŹ NA MEDYTACJĘ”.

    Otworzy się nowa strona, na której trzeba kliknąć w ikonę “Launch Meeting”.

    1. Otworzy się nowa strona, na której trzeba kliknąć w ikonę “Launch Meeting”.

    2. Następnie, klikamy w link “Join from Your browser”.

    3. Zezwalamy na połączenie z zoomem za pośrednictwem kamery i mikrofonu.

    4. Wpisujemy swoje imię i zaznaczamy ikonę “I’m not a robot”. Pojawi się kilka obrazków, które trzeba będzie zaznaczyć.

    5. Pozostaje już tylko kliknąć w link “Join”.

    6. Warto rozpatrzeć instalację aplikacji na komputerze. Cały proces jest wtedy automatyczny.

    Cena

    BEZPŁATNIE

    Link czynny w poniedziałki od godziny 10:00

    Meeting ID: 851 250 3002 Passcode: Hp7mjv

    ?

    Skontaktuj się z nami:

    Łódź, ul. Gdańska 76 lok. 41

    +48 510 774 727 | +48 509 682 257

    biuro@redukujemystres.pl