Chcemy, aby świat był lepszy.

Celem głównym Instytutu jest ochrona i promocja szeroko pojmowanego zdrowia, edukacja zdrowotna dostosowana do potrzeb różnych grup.

Redukujemy Stres

Rozkwit Potencjału

W ramach Instytutu z pasją tworzymy Program Redukcji Stresu, dzieląc się narzędziami, które pomagają obniżyć stres.

Badania

Prowadzimy badania związane, z najbardziej skutecznymi metodami obniżania poziomu stresu oraz działania nad nowelizacją ustawy w kierunku przestrzegania norm stresu w pracy.

Uwolnij swój potencjał. POCZUJ SIEBIE.

BĄDŹ SOBĄ.

Doświadczasz stresu w pracy, w związku, w szkole, w relacjach z bliskimi? Nie tylko Ty. Temat stresu i zdrowia psychicznego jest często tematem tabu, podczas gdy ma on kluczowe znaczenie dla naszego dobrego samopoczucia. Łatwiej nam dbać o wygląd fizyczny, zdrowe odżywianie się, i aktywność, niż o to, co czujemy, co  myślimy. Stres rodzi się w naszej głowie, ale ma ogromny wpływ na nasze ciało. Długotrwałe bombardowanie adrenaliną powoduje, że w naszym ciele powstają napięcia chroniczne, mamy trudności z zasypianiem, zajadamy emocje, jest nam trudno skupić uwagę, często doświadczamy wybuchów emocji. Właśnie dlatego, chcemy podzielić się z Tobą, w jaki sposób radzić sobie ze stresem, jak wyrażać i uwalniać emocje, efektywnie się relaksować, wyznaczać granice, a przez to czuć więcej radości i energii w życiu.

 

Chcesz czuć więcej energii w ciele?

Chcesz mieć dobre relacje ze sobą i z bliskimi?

Chcesz być kreatywnym?

Chcesz częściej się uśmiechać?

Szkolenie z Redukcji Stresu

Stań się liderem i dbaj o odpowiedni poziom relaksu i niski poziom stresu w Twoim środowisku.

Warsztat z Redukcji Stresu

Przejdź cały proces obniżenia poziomu stresu i poczuj go na własnej skórze, praktykuj co najmniej raz w tygodniu.

Przeciwdziałanie Wypaleniu Zawodowemu

Zminimalizuj skutki długotrwałego stresu. Ponownie poczuj satysfakcję ze swojej pracy. Poczuj wzrost energii i kreatywności. Naucz się rozpoznawać i wyrażać swoje emocje. Wejdź w świadomą relaksację.

Wsparcie Antystresowe

Godzinna indywidualna sesja podczas której porozmawiamy o stresie, czas tylko dla Ciebie, zwolnienie tempa, inna perspektywa.

Tantra w Pracy

Trzy godziny relaksu, zmysłowości, energii, komunikacji w pracy.

CZYM JEST STRES?

Stres towarzyszy człowiekowi od wieków, w życiu codziennym, zwłaszcza w pracy. Można go porównać do żywiołu, który może opanować i zniszczyć ludzkie ciało. Zatem każdy powinien poznać, choć podstawy, w jaki sposób go okiełznać, nauczyć się go redukować na tyle, by ograniczyć jego negatywny wpływ na życie prywatne i zawodowe.

Rozróżniamy stres negatywny i pozytywny. W ujęciu negatywnym jest określany jako reakcja na trudne sytuacje, czy zbyt duże przeciążenie psychiczne, fizyczne. Powstaje na skutek zbyt silnych bodźców. W ujęciu pozytywnym stres mobilizuje do działania, zwiększa energię, pozwala pokonać trudności.

Najczęstsze przyczyny stresu

Do najczęstszych przyczyn stresu zalicza się trudne sytuacje życiowe, codzienne problemy, zmiany życiowe, np. śmierć współmałżonka lub kogoś z rodziny, rozwód, separacja, budowa domu, kara więzienia, ślub, narodziny dziecka, utrata pracy, stres w pracy (konfliktowe sytuacje, wypalenie zawodowe), hałas, brud, zbyt niska temperatura w środowisku pracy, bezrobocie, katastrofy naturalne, epidemie). Tempo życia we współczesnym świecie, natłok informacji, konieczność nieustannego współzawodnictwa, także generują stres.

Głównie konsekwencje stresu

Konsekwencje zdrowotne: zaburzenia układu krwionośnego, nadciśnienie tętnicze, nerwice, bezsenność, infekcje (grypa, przeziębienie, opryszczka), stany zapalne, bóle (głowy, mięśni, kręgosłupa, szyi, ramion, żołądka), dolegliwości żołądkowo-jelitowe (zgaga, zaparcia, biegunki, wrzody), zaburzenia seksualne, obniżenie płodności, choroby skóry, choroby autoimmunologiczne. Stres obniża też naszą odporność, co skutkuje zwiększoną podatnością na wirusy. Nasila przebieg wielu chorób lub wywołuje ich nawrót (np. astma, alergie). Osoby narażone na przewlekły stres są też bardziej podatne na zaburzenia i choroby psychiczne (depresja, zaburzenia lękowe), a także zachowania antyspołeczne (agresja, wrogość). Stres jest też istotnym czynnikiem ryzyka rozwoju bardzo groźnych dla zdrowia chorób przewlekłych (miażdżyca – prowadząca do zawałów i udarów), nowotwory, otyłość). Długotrwały stres niszczy też komórki mózgowe, przyczyniając się do zaniku neuronów w hipokampie, co powoduje m.in. osłabienie pamięci.

Stres w pracy

Przyczynia się do zwiększenia częstotliwości występowania wypadków w miejscu pracy. Według badań Państwowej Inspekcji Pracy stres jest przyczyną 50–60% absencji chorobowych pracowników. Stres przyczynia się także do braku chęci do pracy, niskiego poziomu motywacji, co w konsekwencji obniża wyniki pracownika, trudno jest mu osiągnąć zamierzone cele i być kreatywnym.

Wysoki poziom stresu

Prowadzi do napięć oraz trudnej komunikacji w zespole i z klientami. To może skutkować gorszymi relacjami z klientami. Pracownicy też częściej wtedy popełniają błędy, co może mieć duże konsekwencje finansowe.

Z Raportu

Z raportu Helth Desk wynika, że 79,1% odczuwa ból bezpośrednio związany z wykonywaną pracą, a co 5 pracownik uskarża się na ból oczu w pracy, a co 4 pracownik ma niższą efektywność z powodu stresu, 18,4% pracowników biurowych ma problemy z zasypianiem z powodu pracy lub śni o pracy.

Z raportu  ADP, firmy świadczącej usługi w obszarze kadr i płac pokazują, że polscy pracownicy są najbardziej zestresowanymi w Europie. Potwierdza ten fakt również raport „Workforce View in Europe 2019”, sporządzonego pod koniec 2019 roku przez Automatic Data Processing.

Warsztat dla Par

Czas dla Waszej relacji – poznacie narzędzia budujące bliskość, komunikację, czucie jedności w parze.

Świadome Odchudzanie

Obniż swój poziom stresu i zacznij czuć się lżej, poczuj się Panią/Panem swojego uczucia głodu – ty wybierasz kiedy jesz i co jesz.

Masaż Relaksacyjny

Podaruj sobie godzinę relaksacyjnego masażu.

Bezstresowe Prawo Jazdy

Zdaj prawo jazdy bez stresu – naucz się prostych technik obniżających poziom stresu podczas sześciu godzin praktycznego warsztatu.

Sesje Indywidualne

Zapraszam na indywidualne sesje ruchowo – oddechowe w oparciu o elementy Ruchu Autentycznego, medytację, świadomość.

“Sposoby i metody na pozbycie się stresu świetne. Na pewno skorzystam, Dziękuję.” (Ania – uczestniczka Szkolenia z Redukcji Stresu).

“Ogromny wachlarz narzędzi i wiedzy w pigułce nadającej się do przełknięcia. Duże doświadczenie prowadzących. Polecam.” (Agnieszka – uczestniczka Szkolenia z redukcji stresu)

“Szkolenie uważam za ciekawe. Różnorodność metod pozwalała na dobór odpowiednich metod dla siebie.” (Monika – uczestniczka Szkolenia z redukcji stresu)

O Nas

Jesteśmy skrajnie różnymi osobowościami i dzięki temu tworzymy zgrany zespół uzupełniających się ludzi.

Trenerzy:

Agnieszka Czubak i Sebastian Zboiński

“Pomagamy nauczyć się, jak radzić sobie w sytuacjach przeciążenia, jak odnaleźć spokój, harmonię i równowagę w życiu, polepszyć samopoczucie, zmniejszyć napięcia oraz poczuć wyższy poziom satysfakcji z życia.”

Instytut posiada wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych, dzięki temu jesteśmy niepublicznym podmiotem prowadzącym na podstawie odrębnych przepisów ustawy edukację pozaszkolną.

Dodatkowo od 2020 roku, po przeprowadzonej weryfikacji naszej jednostki szkoleniowej otrzymaliśmy wpis do Bazy Usług Rozwojowych (BUR) prowadzonej przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. W związku z tym Klienci naszych szkoleń mogą uzyskać dofinansowanie na realizowane przez nas szkolenia. BUR umożliwia użytkownikom bazy otrzymanie dofinansowania w formie refundacji lub bonu w wysokości od 50% do 80 % wartości wybranej usługi szkoleniowej.

Mindfulness Ciszy

Praktykuj z nami medytacje w ciszy, Mindfulness, oddechowe – Twój czas uważności i równowagi dla codziennego hałasu, natłoku spraw, ruchu, gonitwy.

Przyjemność Ruchu

Podaruj dwie godziny tylko swojemu ciału, wytańcz, wyskacz, rozluźnij, zrób przestrzeń dla swojego ducha.

Poznaj Siebie Warsztat dla Kobiet

Trzy godziny wspólnego bycia w kręgu kobiecym, wspólna wymiana doświadczeń, ruch, taniec, kobieca moc.

Warsztat Kreatywny dla Mężczyzn

Zarezerwuj sobie cały dzień na wspólne bycie oraz tworzenie dekoracyjnych lamp z gałęzi znalezionych w lesie.

Relaksacja z muzyką na żywo

Dźwięki muzyki na żywo pomogą Ci skontaktować się ze sobą, ze swoimi uczuciami, wejść w ruch, który wypływa z Twojej głębi, z Twojego wnętrza.

Galeria

Warsztat w Gdańsku

Warsztat z Redukcji Stresu - Rawa Mazowiecka

Warsztat w Rawie Mazowieckiej

Warsztat z Redukcji Stresu - Turek

Warsztat Turek

Warsztat z Przeciwdziałania Wypaleniu Zawodowemu - Rawa Mazowiecka

Warsztat Rawa Mazowiecka

Szkolenie z Redukcji Stresu - Lublin

Szkolenie w Lublinie

Warsztat Festiwal Kocham Cię

Szkolenie z Redukcji Stresu - Warszawa

Szkolenie Warszawa

Warsztat w Łodzi

Warsztat Festiwal Kocham Cię

Webinar o Stresie - Online

Webinar online

Warsztat w Warszawie

Warsztat z Redukcji Stresu - Wilga

Warsztat w Wildze

Warsztat z Redukcji Stresu - Online

Warsztat online

Zaufali Nam

Media

Znajdź swoją równowagę. Ustal swoje cele.

Podejmij wyzwanie. Nagradzaj siebie.

 “Podczas zajęć pomagamy oswoić stres, tak by był naszym przyjacielem i niwelować jego szkodliwe skutki. Ważne jest, by wiedzieć, że to od nas samych zależy, jak go postrzegamy. Pomagamy też zbudować work life balance, tak by czuć równowagę ciała, serca, ducha i umysłu w życiu zawodowym i prywatnym.”

?

Skontaktuj się z nami:

+48 510 774 727 | +48 509 682 257

Działamy na terenie całego kraju.

biuro@redukujemystres.pl

Zrób Test na Stres Skip to content